Udvidet motorydelsesniveau for Volvo FE.

Nu OP TIL 350 HK

D8K-motoren fås nu med en motorydelse på 350 hk og et maksimalt moment på 1.400 Nm. Det udvider Volvo FE's anvendelsesområder til krævende distributionsopgaver, renovationskørsel og let anlægskørsel. Enkelt lastvogn med to eller tre aksler, med eller uden påhængsvogn – Volvo FE har den ydelse og det moment, der er brug for. 

D5K- og D8K-motorerne er klar til alternative brændstoffer

Klar til alternative brændstoffer

Én lastvognsmodel. Mange typer brændstof. Volvo FE giver dig valget mellem flere forskellige alternative brændstoffer, der passer til dine opgaver. Og hjælper miljøet.

CNG
Reducer dine CO2-emissioner med op til 70 %. Og oprethold din produktivitet. 9-liters CNG-motoren (komprimeret naturgas) leverer 320 hk og et moment på 1356 Nm.

HVO
Alle D8K-motorer kan køre på syntetisk diesel – HVO (Hydrogenated Vegetable Oils). Og du kan køre den samme lastvogn på almindeligt dieselbrændstof.

RME
En af varianterne af D8K320-motoren kan køre på ren biodiesel – RME (Rapeseed Oil Methyl Esters).

En bred og flad momentkurve karakteriserer Volvo FE-motoren

KIG PÅ VORES KURVER

Fremragende moment ved lave omdrejninger. Fantastisk reaktion og et maksimalt moment på op til 1.400 Nm Sammenlign vores momentkurver, og se selv forskellen. Eller sæt dig ind i førerhuset, og mærk det selv – utrolig acceleration, fremragende køreegenskaber ved lave hastigheder og førsteklasses trækkraft.

Se specifikationerne for vores kraftudtag
Kraftudtag til dit lasthåndteringsudstyr

Kraftudtag

Få kraft til dit lasthåndteringsudstyr. Kraftudtagene overfører kraft fra motoren til separat ekstraudstyr, f.eks. en kran eller en cementblander. Volvo FE fås med forskellige kraftudtag, der kan skræddersys til dine behov.

Se specifikationerne for vores kraftudtag

Renere, grønnere motorer

Vores Euro 6-motorer er et kvantespring i retning af renere transport og reduceret miljøpåvirkning. Kraften og brændstoføkonomien er på niveau med vores Euro 5-modeller, men vi har halveret partikelemissionerne og reduceret kvælstofilteemissionerne (NOx) med næsten 80 %.

Euro 6-løsningen fra Volvo

Sådan fungerer det

1. Motor
De nye motorkomponenter forbedrer gasgennemstrømningen og sikrer, at udstødningen når efterbehandlingssystemet ved den optimale temperatur.

2. 7. injektor
En særlig dieselinjektor bruges til varmestyring af DOC og sikrer, at dieselpartikelfilteret fungerer effektivt, og at SCR fungerer godt.

3. DOC (dieseloxidationskatalysator)
DOC producerer den mængde NO2, der er nødvendig for, at dieselpartikelfilteret kan forbrænde partiklerne effektivt. I koldt vejr sørger den også for den varme, der skal bruges til regenereringen.

4. DPF (dieselpartikelfilter)
Filteret opsamler og lagrer partiklerne (PM) og gemmer dem, indtil de afbrændes under regenereringen. Regenereringen sker automatisk, og du behøver ikke at foretage dig noget.

5. Selective Catalytic Reduction (SCR)
I blandezonen indsprøjtes der AdBlue i udstødningsgasserne. I katalysatoren omdannes kvælstofilterne (NO2) effektivt til uskadelig kvælstofgas og vand.

6. Ammonia slip-katalysator (ASC)
Det sidste trin før udstødningsrøret, hvor eventuel overskydende ammonia (NH3) fjernes.

Find din lokale forhandler

Prøvetur på fuld kraft

Oplev selv D8K-motorens hurtige reaktionsevne. Din lokale Volvo Trucks-forhandler har nøglerne.

Find din lokale forhandler