VT

Det enestående chassis

Ingen anden lastvogn har et chassis som Volvo FH. Det er verdens første chassis med individuel forhjulsaffjedring og Volvo Dynamisk Styring. Chassiset er derfor utrolig præcist på lange lige stræk. Tager svingene som en personbil. Og er uden sidestykke, når det drejer sig om kontrol.

Volvo Dynamisk Styring fås også til lastvogne med to foraksler, hvilket mindsker belastningen på chaufførens nakke, ryg og skuldre betydeligt. For at øge din produktivitet og fleksibilitet har vi også øget forakseltrykket for de to aksler fra 18 til 20 ton. Og hvis du har brug for maksimal frihøjde, fås GRAS-G2-luftaffjedringen nu til Volvo FH-serien.

Få flere oplysninger om håndtering
Lettere end før – Volvo FH-chassiset

Mindre er mere

De fleste lastvogne tager på i vægt for at leve op til Euro 6, men ikke Volvo FH. Vi har optimeret adskillige standardspecifikationer og gjort den lettere. Derfor vejer en almindelig 4×2-langturstrækker nu over 100 kg mindre end den Euro 5-kompatible forgænger.

Volvo-chassiset har det nye tandemakselløft

Tandemakselløft.

Din Volvo FH fås nu med det helt nye tandemakselløft – en revolutionerende ny funktion, der gør det muligt at deaktivere og hæve den bageste drivaksel ved aflæsning. På samme måde som med en løbeaksel forbedrer dette lastvognens venderadius markant og reducerer brændstofforbruget.

Få mere at vide om tandemakselløft
5 aksler, direkte fra fabrikken

5 akslet – direkte fra fabrikken

Transporterer du tung last? Du kan vælge en lastvogn med fem aksler direkte fra fabrikken. Du får lastvognen hurtigere. Der er ingen omkostninger til ombygningsarbejde. Og du får en lastvogn leveret som fuldt ud helbilsgodkendt. Du får også en fuld Volvo-garanti og vores eftermarkedssupport, hvilket kan reducere dine driftsomkostninger i det lange løb.

Få mere at vide om vores 10x4-konfiguration
Opbygningsmulighederne gør din Volvo FH klar til enhver anvendelse

Mere ekstraudstyr. Hurtigere opbygning

De mange specifikationsmuligheder gør Volvo FH hurtig og let at forberede til enhver opgave, bl.a. veksellad. Det nye elektroniske opbyggermodul er let at bruge, og Volvo-instruktionerne til opbyggere giver online adgang til alle nødvendige tekniske tegninger og ledningsdiagrammer.

Tag et kig på vores Volvo-opbyggerinstruktioner

Det nye chassislayout

Det nye chassislayout

Trækkerchassis

1. Batterikasse (BBOX-L)
300 mm længere fremme end i det forudgående design, hvilket giver 100-120 liter ekstra brændstofkapacitet.

2. Batterikasse (BBOX-EF)
Kan placeres bagtil mellem chassisrammerne.

3. AdBlue tank
Kan monteres øverst på rammen bag førerhuset, hvilket giver plads til mere brændstof (ADTP-BC).

4. Air Production Modulator
Placeringen mellem chassisrammerne skaber mere plads til chassismonteret udstyr såsom brændstoftanke.

Langt-chassis

Langt chassis

1. Fri rammeplads
Chassispakningen kan flyttes bagud for at give plads til kranben eller andet udstyr. (FAA10 – ca. 500 mm; FAA20 – ca. 600 mm).

2. Hulrække i ramme til opbygger
Den øverste hulrække er reserveret til opbyggeren. Alle beslag har en forkrøpning og et 8 mm afstandsstykke. Der anvendes ingen nitter.

3. Klargøring til kran
Der kan monteres kranplader på chassiset fra fabrikken.

4. Baghjulsaffjedring og kort bagende Den nydesignede fremadmonterede krængningsstabilisator gør det bageste overhæng kortere – en fordel ved anlægsopgaver, kørsel som asfaltudlægger og brug af veksellad.

Find din lokale forhandler

Kan du lide den? Få en prøvetur

Den eneste virkelig gode måde at opleve det dynamiske nye chassis på er bag rattet. Din lokale Volvo Trucks-forhandler har nøglerne.

Find din lokale forhandler