Volvo Trucks

Danmark

×

Et vindue til den digitale verden

Digitaliseringen er i høj hast ved at forandre samfundet, og transportbranchen er ikke nogen undtagelse. Carina Holm, Services Manager hos Volvo Trucks, forklarer, hvordan lanceringen af Volvo Connect, en enkelt grænseflade til oplysninger og serviceydelser, vil gøre kundernes liv lettere.
Carina Holm
Carina Holm, Services Manager hos Volvo Trucks, mener, at Volvo Connect vil hjælpe kunderne med at opnå en bedre indtjening og større effektivitet.

Hvilken indvirkning har digitaliseringen på transportbranchen?
"Når alt bliver digitaliseret, dukker der nye muligheder op, og kundernes adfærd ændrer sig. Der er en masse, der kører via software med masser af data, analyser og kunstig intelligens. Softwareplatformene, der kommer ud, f.eks. Uber og Airbnb, ændrer forretningsmodellerne og udfordrer mange af de etablerede normer.

Når vi ser på transportbranchen i dag, kan vi se en masse spild. Lastvognene udnyttes f.eks. ikke fuldt ud gennem deres levetid. Digitaliseringen og dataadgangen åbner for et stort potentiale for at skabe serviceydelser, der reducerer spild i transportsystemet."

Hvilke specifikke muligheder kan du se?
"Det, der er vigtigt, er, at vi er i stand til at gøre kundernes liv lettere og enklere ved at give dem adgang til relevante oplysninger, når de har brug for dem. Den trådløse forbindelse kan f.eks. hjælpe med at holde styr på køretøjerne i realtid og forbedre driftstiden gennem overvågning af lastvognene og forebyggende vedligeholdelse. Andre digitale serviceydelser kan hjælpe med at reducere administrationen og sikre, at lovgivningen overholdes.

Der er så mange fordele. Det er derfor, at det er vigtigt at samarbejde med kunderne, for de ved bedst, hvad der vil tilføre deres virksomhed mest værdi. På den måde kan vi sammen skabe den optimale løsning."

Hvad er Volvo Connect?
"Volvo Connect er en enkelt grænseflade, hvor kunden kan få adgang til relevante oplysninger, funktioner og serviceydelser og få nyheder. Dette omfatter Volvo Trucks' digitale tjenester og tjenester fra tredjeparter. Volvo Connect giver kort sagt brugeren et samlet vindue til hele den digitale verden. På den måde kan vi understøtte vores kunder i deres bestræbelser på at opnå en bedre indtjening og større effektivitet ved at hjælpe dem med at reducere omkostningerne, øge indtjeningen og overholde de lovmæssige krav."

Hvilke specifikke behov vil Volvo Connect hjælpe dem med at få opfyldt?
"En af barriererne i øjeblikket er, at kunderne ofte har brug for flere forskellige grænseflader for at få adgang til det fulde spektrum af tilgængelige oplysninger og serviceydelser. Ved at samle alt i én enkel grænseflade gør Volvo Connect det hele meget lettere og mere praktisk. Lige nu omfatter det Dynafleet, Serviceplanlægning og nogle af Volvo Trucks' andre digitale tjenester samt tre ekstra funktioner: Køretøjsstatus, Sikkerhedsrapport og Data Access. Med tiden vil vi udvide det tilgængelige indhold, og kunderne vil kunne vælge mellem et bredt udvalg af forskellige serviceydelser og værktøjer, både fra os og udvalgte partnere. Det vil gøre kunderne i stand til at tilpasse Volvo Connect til deres egne, specifikke behov og vælge de serviceydelser, der bidrager med mest værdi til deres virksomhed."

Om Volvo Connect

  • Volvo Connect leverer én enkelt digital grænseflade, så det bliver lettere at få adgang til relevante oplysninger, funktioner og serviceydelser, der er vigtige for en effektiv drift.
  • Volvo Connect lanceres i september 2018. Det vil regelmæssigt blive opdateret og udvidet hen over de kommende år.