Globetrotter XXL har også sikker og komfortabel indkvartering til op til to personer, men med endnu højere overnatningskomfort i en bredere og længere underkøje – takket være den udvidede førerhuslængde.
Globetrotter XL (CAB-XHSL) har også de mest sikre og komfortable overnatningsfaciliteter til op til to personer, men med endnu mere opbevaringsplads takket være den ekstra højde. Førerhusets indvendig højde er 220 cm (211 cm på motorrumsafdækningen).
Globetrotter-førerhuset (CAB-HSLP) har komfortabel overnatningsplads til op til to personer. Den lodrette struktur giver dig samtidig masser af opbevaringsplads. Indvendig højde 205 cm (196 cm på motorrumsafdækningen).
Sovekabine (CAB-SLP) med komfortabel overnatningsplads til op til to personer. Indvendig højde 171 cm og 162 cm på motorrumsafdækningen.
Det lave, lange førerhus (CAB-LSLP) med sænket tag og førerhusaffjedring giver mulighed for last oven på førerhuset. Indvendig højde 147 cm (138 cm over motorrumsafdækningen).
|
|
|
|
|
Højde A (mm) |
Højde B (mm) |
Højde C (mm) |
Højde D (mm) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trækker |
Træk |
Chassishøjde |
Affjedring |
Dæk |
CAB-SLP |
CAB-HSLP |
CAB-XHSL |
CAB-LSLP |
4×2 |
Høj |
Blad/luft |
315/80-R22.5 |
3430 |
3800 |
3950 |
3225 |
|
4×2 |
Høj |
Blad/luft |
315/80-R22.5 |
3440 |
3810 |
3960 |
3235 |
|
4×2 |
Medium |
Blad/luft |
315/70-R22.5 |
3350 |
3720 |
3870 |
3145 |
|
4×2 |
Lav |
Luft/luft |
315/60-R22.5 |
3230 |
3600 |
3750 |
3025 |
|
4×2 |
Lav |
Luft/luft |
315/60-R22.5 |
3250 |
3620 |
3770 |
3045 |
|
6×2 |
Medium |
Blad/luft |
315/70-R22.5 |
3350 |
3720 |
3870 |
3145 |
|
Langt chassis |
Træk |
Chassishøjde |
Affjedring |
Dæk |
CAB-SLP |
CAB-HSLP |
CAB-XHSL |
CAB-LSLP |
6×2 |
Høj |
Luft/luft |
315/80-R22.5 |
3410 |
3780 |
3930 |
3205 |
|
6×2 |
Medium |
Luft/luft |
315/70-R22.5 |
3330 |
3700 |
3850 |
3125 |
|
6×2 |
Lav |
Luft/luft |
315/60-R22.5 |
3230 |
3600 |
3750 |
3025 |
|
6×2 |
Høj |
Blad/blad |
315/80-R22.5 |
3460 |
3830 |
3980 |
3255 |
|
6×4 |
Høj |
Blad/blad |
315/80-R22.5 |
3450 |
3820 |
3970 |
3245 |
|
8×4 |
Høj |
Blad/blad |
315/80-R22.5 |
3480 |
3850 |
4000 |
3275 |
|
10×4 |
Høj |
Blad/blad |
315/80-R22.5 |
3480 |
3850 |
4000 |
3275 |
*Cirkahøjder
Firepunktsaffjedring for førerhus
Vælg mellem spiralfjedre med støddæmpere, spiralfjedre for og luftaffjedring bag eller luftaffjedring hele vejen rundt.
Luftindtag
Placeret på venstre side i en enten høj eller lav position afhængigt af opgaven. Frontluftindtag fås også.
Farver
Vælg en farve, og vis din personlighed. Fås i ca. 650 farvevarianter.
Sædebetræk
Sort tekstil, læder eller tofarvet læder. Nogle sædebetræk (undtaget tekstil) kan bestilles med ventilationsfunktion.
Førersæde
Vælg mellem Dynamic og Progressive. Hver specifikation kan bestilles med valgfrit betræk. Ekstra frihed opnås gennem fleksibilitet – det samlede justeringsomfang fremad og bagud er 240 millimeter og lodret 100 millimeter. Førerstolen er som standard udstyret med nakkestøtte, justerbart og sammenklappeligt ryglæn, lodret og frem-/tilbagegående justering samt justerbar lændestøtte og stolevinkel.
Passagersæde
Der findes to forskellige niveauer: Standard og Komfort. Begge kan bestilles med valgfrit betræk. Passagerstolene er som standard monteret med nakkestøtte. Der fås også et flytbart passagersæde.
Senge
Bygget til at give en behagelig nattesøvn. Størrelser på køjer:74×200 cm med 81,5 cm bredt midterstykke eller 74×200 cm, som kan klappes ud til 88×200 cm med et 95,5 cm bredt midterstykke. Køjen i Globetrotter XXL-førerhuset er 213 centimeter lang. Bredden på hovedgærdet, midterdelen og fodenden er henholdsvis 99/106,5/91 centimeter.
Udstyr dit førerhus med en skummadras og en 16 cm madras med pocket-fjedre og fremragende komfort. Der fås tre forskellige grader af hårdhed: blød, halvhård og hård.
Vi tilbyder også to muligheder for topmadras: Forbedrer komforten og giver dig mulighed for at rydde alting væk hurtigere.
Fås også: elevation med justerbar rygstøtte og Komfort-overkøjen (målene 60×190 cm eller 70×190 cm).
Indendørs opbevaring
Førerhuset har en fronthylde med fire indhak i DIN-standard og to store opbevaringsrum med rullegardinslåger i chauffør- og passagersiden.
Bagvæggen er udstyret med en let øverste hylde bagi med en fremragende belysning.
Under sengen kan du finde to skuffer til udtrækning med en samlet volumen på 130 liter. Der er desuden to små opbevaringsrum under madrassen i fodenden (10 l) og ved hovedgærdet (15 l) og et opbevaringsrum ved sengens fodende til en PET-flaske.
Udendørs opbevaring
På begge sider af førerhuset findes store opbevaringsrum, der er tilgængelige både udefra og indefra. En ekstra uopvarmet opbevaringsplads på 30 liter findes under førerhuset i begge sider.
Tagrude/tagluge
Hvert førerhus er udstyret med en fast tagrude eller som ekstraudstyr en tagluge, der kan åbne 50 mm. Dette fungerer også som nødudgang. Taglugen kan betjenes enten manuelt eller elektrisk.
Rat
Fås i to forskellige størrelser – med en diameter på 450 mm eller 500 mm afhængigt af din lastbils specifikation. Rattets højde kan justeres med op til 90 mm, og vinklen kan justeres 28°. Med den justerbare ratstamme (ekstraudstyr) kan rattet justeres i lodret position mellem -5° og +15°, hvilket øger chaufførens komfort. Indbyggede betjeningsknapper i rattet giver en sikker og nem betjening af fartpilot, horn, telefon- og radiofunktionerne i instrumentpanelet og sidedisplayet.
Klimaanlæg
Tre alternative klimaanlæg giver dig mulighed for at kontrollere temperaturen.
• Blæserdrevet ventilation med konventionel kølemiddelopvarmer
• Aircondition med manuel styring (MCC)
• Aircondition med automatisk temperaturstyring (ECC/ECC2). Fås også med sensorer til indtrængning af sol, tågeforhold og luftkvalitet
Suppler systemet med en førerhus- og motorparkeringsvarmer samt I-ParkCool, vores parkeringskøler til førerhuset.
I-ParkCool
Motoren behøver ikke at køre, for at du kan nyde godt af et førerhus med behagelig aircondition. I-ParkCool styrer temperaturen i førerhuset i en lastbil, der holder stille. Det interagerer med kabineparkeringsvarmeren for at skabe et komfortabelt klima i førerhuset: Dette er nyttigt, f.eks. om natten, når temperaturen falder meget og pludseligt.
Derudover er det støjsvagt. Systemet genererede omkring ca. 20 dB mindre støj end konkurrerende systemer på markedet, hvilket reducerer støjforureningen og gør det endnu behageligere at overnatte.
Systemet er fuldt integreret med lastbilens almindelige luftventilationssystem*, og henholdsvis varm og kold luft fordeles behageligt og ligeligt efter behov gennem de almindelige kanaler. Førerhusets aerodynamik samt muligheden for at stå oprejst i førerhuset påvirkes ikke af systemet.
* Med undtagelse af kabinevarmer (PH-CAB)