Volvo Trucks lancerer ny platform i Europa til online køb af brugte lastbiler

| 2 min
Lastbilkøbere i Europa kan nu handle brugte Volvo-lastbiler på onlineplatformen: www.VolvoSelected.com, som drives af Volvo Trucks. Lastbilerne kan leveres over hele verden. Udover lastbilerne er både dækning, servicekontrakter og fleksible finansieringsløsninger tilgængelige.
Volvo Trucks lancerer ny platform i Europa til online køb af brugte lastbiler
Volvo Trucks ønsker at gøre det lettere og hurtigere for kunder at finde den helt rigtige lastbil.

Hvert år sælger Volvo Trucks mellem 15.000-20.000 brugte lastbiler globalt. Med hjemmesiden VolvoSelected.com ønsker Volvo Trucks at gøre det lettere og mindre tidskrævende for kunderne at finde den rigtige lastbil - der opfylder alle de nødvendige inspektioner og evalueringer.

Volvo Selected blev oprindeligt tilgængelig i Europa på 20 sprog, blandt andet dansk og er udstyret med søgefiltre, der matcher lastbilkøbernes behov, såsom køretøjstype og akselkonfiguration, for at hjælpe med at finde den rigtige lastbil til at udvide deres forretning.

”Lastbilens indkøbsrejse bevæger sig i stigende grad online og bliver en grænseoverskridende eller endda en grænsefri virksomhed. Med Volvo Selected kan kunderne ikke kun spare tid, men de kan også få den sindsro, der følger med at handle med en leverandør, der kender køretøjerne indefra og ud”, siger Micke Rydbeck, Director Used Trucks hos Volvo Trucks.

Lastbilerne gøres klar til afhentning fra nærmeste Volvo Trucks-forhandler eller leveres direkte til kunder afhængigt af lokale og regionale eksportbestemmelser.

”Lastbilkøbere kan også vælge mellem en række servicekontrakter, der er skræddersyet til deres specifikke forretningsbehov og marked. Ved at bruge Volvo Selected Pro får købere en international dækning på 12 måneder, servicedokumentation og garantier, der verificerer alder og kilometertal, ”forklarer Micke Rydbeck.

Der kan også tilbydes finansiering af lastbiler. En integreret finansberegner fra Volvo Financial Services, VFS, gør det muligt for Volvo Selected-kunder hurtigt at beregne forventede månedlige betalinger baseret på aktuelle rentesatser på deres marked.

Link til www.volvoselected.com

Link til billeder i høj opløsning

Palle Markussen
Used Trucks Manager