Trucks

Chassis

Din Volvo-lastbil er et præcisionsværktøj, og chassiset er dens rygrad. Uanset om du har brug for en lastbil til at trække ekstreme læs under barske forhold, et langt chassis til entreprenørkørsel eller en let sættevognstrækker til landevejskørsel, kan vi bygge den til dig ud fra det samme chassiskoncept som for alle dieseldrevne lastbiler. Vælg mellem en række luft- og stålaffjedringer, vægtoptimerede komponenter og forberedelser til opbygningen på præcis den måde, der passer til din transport og dine krav.

Et chassis med pålidelige komponenter

Vi kan skræddersy dit chassis med komponenter og systemer, der med garanti vil fungere driftssikkert i mange år fremover.

Skræddersy dit chassis

Tippelad eller tankvogn? Kran, autotransporter eller brandbil? Let eller med ekstrem lasteevne? Uanset hvilken arbejdsopgave, du har, er Volvos chassis klar til den. Den lange række af specifikationsmuligheder gør det let at optimere lastbilchassiset til netop dine krav.

Bred vifte af valgmuligheder

Alle Volvo-lastbiler er designet til at lette opbygningsprocessen og hjælpe opbyggeren med at få succes. Det brede udvalg af muligheder for akselkonfigurationer, chassishøjder, akselafstande og ekstra forstærkninger betyder, at den ultimative lastbil nemt kan skræddersys til dit formål.

Hurtigere opbygning

Når du bestiller din Volvo-lastbil, giver vi din opbygger øjeblikkelig adgang til Volvo Body Builder Instructions (VBI-portalen) online. De kan begynde at arbejde, mens vi bygger din lastbil, hvilket resulterer i en hurtigere, mere omkostningseffektiv levering og en lastbil, der er klar til indsats.

Mobilitet under hårde forhold

Funktioner til ujævnt terræn

Uanset dit terræn eller dine vejforhold er en Volvo-lastbil lavet til at holde dig i gang. Tandemakselløft, træk på forakslen og I-Shift med Terrænbremse og krybegear er et par eksempler fra hele udvalget af lastbilmuligheder, der kan gøre dit liv lettere i ujævnt terræn og på dårlige veje.

Trækkende foraksel

Den trækkende foraksel med Automatic Traction Control tilkobler automatisk forhjulstræk, præcis når du har brug for det - og frakobler det, når du ikke har. Det robuste akselhus er køretøjets laveste punkt og sikrer stor frihøjde, når det er fuldt lastet.

Luftaffjedring til entreprenørkørsel

Vores bageste luftaffjedring til entreprenørbiler giver dig op til 300 mm frihøjde samt færre vibrationer end stålaffjedring. Fjederkomponenter, luftbælge og krængningsstabilisatorer er placeret godt beskyttet oven på akslerne for at sikre din uptime.

Aksler til din last

10-tons foraksler

Tungt lastet? Ikke noget problem. Uanset om du vælger luft- eller stålaffjedring, kan forakslen klare op til 10 tons på en enkelt aksel, og dobbelte foraksler kan klare 20 tons. Det kan hjælpe dig med at forbedre din indtjening, og det gør det lettere at håndtere tunge eller ujævnt fordelte læs.

38-tons bogie

Maksimer din lastekapacitet og produktivitet med en robust og holdbar løsning på bagakslerne. Vores tunge bogie kan klare op til 38 tons med lethed.

Op til fem aksler direkte fra fabrikken

Hvis du har brug for høj lastkapacitet, kan du få leveret en 5-akslet lastbil direkte fra fabrikken. Du får leveret din lastbil hurtigere og med lavere tilpasningsomkostninger. Lastbilen leveres med komplet helbilsgodkendelse.

Lette lastbiler

Funktioner til lav vægt

Hvert kilo nyttelast tæller. Så hvorfor køre med vægt, der ikke betaler? Ved at kombinere letvægtsfunktioner som vægtoptimerede for- og bagakselmonteringer og specificere din lastbil til kørsel på plan vej, får du den ultimative pengemaskine: Maksimal nyttelast med pålideligheden intakt.

Hvor let kan du blive?

Ved at kombinere vores letvægtsløsninger kan du få en Volvo FM 4x2 sættevognstrækker med 6.000 kg egenvægt eller en Volvo FH 4x2 sættevognstrækker på 6.600 kg. Det betyder mere nyttelast inden for vægtgrænserne og kan øge din indtjening.

Tandemakselløft

Tandemtræk efter behov

Mindre brændstof, bedre vejgreb og mindre venderadius. Med tandemakselløft kan du deaktivere og løfte den bageste af de trækkende aksler. Det giver dig vejgreb og lastkapacitet fra et tandemtræk men køreegenskaber og driftseffektivitet fra en enkelt trækaksel. Når du læsser din lastbil igen, sænkes akslen automatisk og tilkobles.

Spar brændstof med lavere rullemodstand.

Tandemakselløft giver mulighed for en bedre energieffektivitet, når du kobler den bageste trækaksel fra og hæver den, når du ikke har brug for den. Brændstofforbruget reduceres ved tomkørsel med løftet aksel. I sidste ende kan det forbedre din bundlinje.

Snævre sving og mere trækkraft

Løft den bagerste trækaksel, og lastbilen opfører sig som en 6x2, hvilket giver mulighed for en væsentligt forbedret venderadius og manøvredygtighed sammenlignet med en 6x4. Det reducerer også dækslitagen. Har du brug for et bedre vejgreb? Så tryk blot på knappen på instrumentpanelet, og såfremt akseltrykbegrænsningen tillader det, kan du overføre vægten til én drivaksel.

Work Remote

Arbejd udefra

Work Remote er et nyttigt værktøj, når du arbejder uden for førerhuset. Det giver dig kontrol over drivlinen og opbygningens funktioner. Den er trådløs og robust med en rækkevidde på op til 25 m samt lang batterilevetid. Enheden oplades, når den sidder i dockingstationen inde i førerhuset.

Reducer dine ricisi

Work Remote sparer tid ved lastning og losning, og det hjælper dig med at undgå lastefejl som f.eks. overbelastning eller ujævn lastfordeling. Af hensyn til sikkerheden er radiosignalet krypteret efter samme høje standard som tændingsnøglen.

De viste funktioner er muligvis ikke standard eller tilgængelige for alle udstyrsniveauer og drivlinemuligheder.

Har du spørgsmål?

Din lokale Volvo Trucks-forhandler har svaret. Kig forbi, ring, eller arranger et møde hos dig.