Vores globale kampagne for at beskytte børnene i trafikken
I følge Verdenssundhedsorganisationen dør der årligt mere end 260.000 personer under 19 år i trafikulykker over hele verden. Mange af disse ulykker involverer lastbiler og busser.
I 2001 grundlagde Volvo Trucks Danmark sammen med nogle partnere en dansk trafiksikkerhedskampagne for at komme denne deprimerende statistik til livs. Denne kampagne blev i 2015 til den verdensomspændende Stop Kig Vink kampagne.
Kampagnen opmuntrer alle vores medarbejdere i hele verden til engagere sig i at fremme sikkerhed for deres egne børn og for børn i det omkringliggende samfund
Gennem vores analyser af virkelige trafikulykker står det klart for os, at størstedelen af trafikulykker involverer menneskers adfærd. Børn er de mest sårbare trafikanter.
Derfor arbejder vi med alle aspekter af sikkerhed samtidig med, at vi udvikler mange innovative sikkerhedsfunktioner til vores produkter.
Stop Kig Vink er designet til at lære børn over hele verden om de farer, de møder i trafikken hver dag.
Volvo Trucks har udviklet inspirerende Stop Kig Vink træningsmaterialer i et format, der er nemt at anvende.
De er designet til at hjælpe forældre, lærere, organisationer og myndigheder med at undervise børn
ved hjælp af sjov interaktion og praktisk træning. Alle præsentationer er gratis og kan anvendes af alle.
Link til merchandise som reflekser eller lign.: https://merchandise.volvotrucks.com/
Kontakt os på mail: Info.dk@volvo.com hvis du har spørgsmål.