Uden lastbiler ville samfundet stoppe. Og efterspørgslen vokser. For at få lastbiler til at køre er dieselmotorer vores bedste løsning til dato med hensyn til brændstofeffektivitet. Det er her, vi står i dag. Og vi er fuldt forberedt på i morgen.
Det er en udfordrende ligning,: hvordan man kan opveje en voksende efterspørgsel efter transport med et behov for at beskytte miljøet.
Lastbiler vil fortsat være en naturlig del af transportløsningerne
Vi kan ikke opnå bæredygtige transportløsninger alene. Så i dag, i morgen og i de kommende årtier, er vi nødt til at arbejde sammen og samarbejde med udvalgte partnere.
Et eksempel, der er værd at nævne, er Volvo Groups deltagelse i WWF-programmet Climate Savers, der indebærer en forpligtelse til løbende at reducere CO2-udledningen.
Vi er overbeviste om, at nytænkning i det mindste vil give nogle af de svar, som samfundet leder efter. Derfor arbejder vi med forskningsinstitutioner og universiteter for at udvikle teknologier, der øger brændstofeffektiviteten, og for at udvikle og implementere brugen af alternative brændstoffer..
Fra designerens første skitse til den dag, en lastbil genbruges, overvejer vi miljøpåvirkningen af hvert eneste trin.
Dette har hjulpet os med at skabe lastbiler, der er 40% mere brændstofeffektive. Det reducerer emissionerne med op til 90%. Fremskyndede vores hybridteknologi. Avanceret vores brug af alternative brændstoffer som metan, HVO og DME. Og hjalp os med at producere lastbiler, der er 90% genanvendelige.
Vi gennemgår også hver proces inden for vores operation. Skift til alternative energikilder har reduceret CO2-udledningen fra vores fabrikker. Vores førerhusmaling i Umeå har de laveste opløsningsmidler i vores branche. Fjernelse af tomgangskørsel af maskiner har reduceret energitab med 30%. Og vi arbejder sammen med vores leverandører for at reducere CO2-emissionerne fra køretøjer, der kører til og fra vores fabrikker