Bliv klar til sikker skolestart med Volvos ”Stop Kig Vink”

I næste uge starter de danske børn i skole igen efter en lang sommerferie. For at gøre deres cykeltur til og fra skolen mere sikker stiller Volvo Trucks gratis undervisningsmateriale til rådighed.
Stop Kig Vink Volvo Trucks' trafiksikkerhedskampagne

Ifølge Verdenssundhedsorganisationen dør der årligt mere end 260.000 personer under 19 år i trafikulykker over hele verden og mange af disse ulykker involverer desværre tunge køretøjer.

I 2001 grundlagde Volvo Trucks Danmark sammen med en række partnere fra branchen en dansk trafiksikkerhedskampagne for at komme denne deprimerende statistik til livs. Med afsæt i dette initiativ grundlagde Volvo i 2015 grundlagde den verdensomspændende Stop Kig Vink kampagne.

Stop Kig Vink har til formål at lære børn at STOPPE inden de krydser vejen eller et kryds, KIGGE begge veje, og VINKE til lastbilchaufføren for at sikre, at denne har set dem. Til det formål stilles det interaktive undervisningsmateriale til rådighed for alle, der har lyst til at lære børn at færdes mere sikkert i trafikken.

Træningsmaterialerne har et format, der er nemt for alle at anvende og er designet til at hjælpe forældre, lærere, organisationer og myndigheder med at undervise børn ved hjælp af sjov interaktion og praktisk træning.

Materialet består af en undervisningsguide, en interaktiv præsentation, et vejkort samt et kørekort til de børn, der gennemfører. Det er gratis og kan downloades fra volvotrucks.dk/stopkigvink.

Læs pressemeddelelsen i pdf

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Helle Hessel, tlf. +45 40 16 06 37, e-mail helle.hessel@volvo.com

Besøg http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks for at se videoer af tv-kvalitet, der understøtter denne pressemeddelelse og andet materiale.

Der er adgang til pressebilleder og film i Volvo Trucks' billed- og filmgalleri på http://images.volvotrucks.com

Volvo Trucks leverer komplette transportløsninger til professionelle og krævende kunder. Virksomheden kan levere en komplet serie af mellemtunge og tunge lastvogne gennem et stærkt forhandlernetværk med 2.100 servicepunkter i mere end 130 lande. Volvos lastvogne bliver produceret på produktionsanlæg i 14 lande verden over.

I 2019 leverede Volvo mere end 131.000 lastvogne på verdensplan. Volvo Trucks er en del af Volvo Gruppen, en af verdens førende leverandører af lastvogne, busser og entreprenørmaskiner samt marine- og industrimotorer. Gruppen leverer desuden finansierings- og serviceløsninger. Volvo Trucks’ arbejde bygger på kerneværdierne kvalitet, sikkerhed og miljø.