Volvo Danmark A/S har ansat Ionela Linca som CFO

Ionela Linca kommer fra en stilling som CFO hos Volvo i Rumænien. Hun er tiltrådt som CFO i Volvo Danmark A/S den 1. oktober 2021. Ionela Linca overtager stillingen som CFO efter Niels Ryge Andersson, der efter eget ønske har søgt nye udfordringer i Volvo Group.
Volvo Danmark A/S har ansat Ionela Linca som CFO

Lastbilbranchen er ikke ny for Ionela. Hun har siddet i en tilsvarende stilling som CFO hos Volvo Trucks i Rumænien siden 2016. Forud for det, har Ionela været ansat otte år i Heineken, hvor hun har siddet i flere ledende stillinger indenfor økonomi og supply chain.

Ionela Linca er nu bosiddende i København sammen med sin mand.

”Vi er glade for at byde Ionela Linca velkommen til Volvo Danmark A/S, hvor hun bliver en del af ledelsen. Hun er en forretningsorienteret leder, som har stor erfaring med at drive og udvikle et finansteam. Volvo investerer massivt i en bæredygtig fremtid for transportbranchen, og tilbyder en bred vifte af miljøvenlige transportløsninger. Vi står over for en vigtig opgave, hvilket også stiller høje krav til finansfunktionens samarbejde med forretningen”, udtaler administrerende direktør Peter Ericson.

Sanne Rindholm
Marketing- og kommunikationsansvarlig