Volvo Trucks præsenterer vejen mod nul emissioner og nul ulykker på IAA

Volvo Trucks vil demonstrere sin førende position inden for elektromobilitet på IAA Transportation, verdens største messe for mobilitet, transport og logistik. Volvo Trucks vil desuden vise nye sikkerhedsløsninger og den nyeste teknologi til at reducere CO2-udslippet fra landevejstransport.
Volvo præsenterer vejen til nul emissioner og nul ulykker på IAA

Det overordnede tema for Volvo Trucks ved IAA Transportation for erhvervskøretøjer, der finder sted fra den 20. til den 25. september 2022 i Hannover i Tyskland, er "Towards Zero" – Mod nul emissioner og nul ulykker.

Volvo Trucks vil præsentere sit store udvalg af elektriske lastbiler – det bredeste i branchen – med tre tunge og to mellemtunge lastbilmodeller, der allerede nu kan bestilles i Europa. Volvo Trucks vil også præsentere sit udbud af tjenester til elektriske lastbiler som rækkevidde- og ruteplanlægning, ladeløsninger og finansiering. Desuden vil Volvo demonstrere andre drivlineløsninger, der gør det muligt for vognmænd at opnå solide fremskridt på deres rejse mod nul emissioner.

”Sammen med vores kunder og deres kunder er vi på en rejse mod nul emissioner. Vi ser frem til at præsentere vores fantastiske lastbiler og tjenester, der gør det muligt for vognmænd at reducere CO2-udslippet og samtidig drive en konkurrencedygtig transportforretning. Uanset hvilken drivline – elektrisk, gasdrevet eller konventionel diesel – tilbyder vi løsninger til øget energieffektivitet og et reduceret klimaaftryk,” siger Roger Alm, President for Volvo Trucks.

På sikkerhedsområdet vil Volvo Trucks bl.a. vise sit nye sikkerhedssystem til at beskytte fodgængere og cyklister. Systemet omfatter en dobbelt radar monteret på begge side af lastbilen samt kameraunderstøttede funktioner.

Volvo Trucks vil have adskillige lastbiler til rådighed for testkørsel på udendørsarealerne omkring udstillingshallerne. Det gælder bl.a. Volvo FL Electric og Volvo FE Electric. Desuden vil andre af Volvo Trucks lastbiler som Volvo FH med I-Save, Volvo FM LNG og en Volvo FH16 til de tungeste transportopgaver også blive præsenteret på det udendørs udstillingsområde.

Den 7. juli, 2022

Pressekonference og interview-muligheder:

• Hvor: Volvo Trucks’ stand A35 i Hal 21
  • Hvornår: Mandag den 19. september fra kl. 11.50
  • Hvem: Roger Alm, President for Volvo Trucks samt Jessica Sandström SVP Global Product Management på Volvo Trucks vil stå til rådighed for interviews i løbet af den 19. september.

Hvis du har yderligere anmodninger om interviews med andre af Volvo Trucks’ repræsentanter, bedes du kontakte Volvos media relations-repræsentanter på standen.

LINK til billeder i høj opløsning

Sanne Rindholm
Marketing- og kommunikationsansvarlig