To Volvo-lastbiler falder for hinanden i ny film

| 1 min
En smuk kærlighedsaffære mellem to lastbiler. Det er Volvo Trucks' usædvanlige tilgang til at fremhæve køreegenskaberne og brændstofeffektiviteten på sin mest solgte lastbil, Volvo FH.
To Volvo-lastbiler falder pladask for hinanden i ny film
I Volvo Trucks’ nye film, en kærlighedshistorie mellem to lastbiler, fremhæves køreegenskaberne og brændstofeffektiviteten på Volvo FH med I-Save.

En smuk kærlighedsaffære mellem to lastbiler. Det er Volvo Trucks' usædvanlige tilgang til at fremhæve køreegenskaberne og brændstofeffektiviteten på sin bestseller, Volvo FH.

Brændstofeffektivitet og køreglæde ses ofte som to modsætninger blandt lastbilchauffører, dvs. du kan ikke få begge dele. Men med Volvos brændstofbesparende innovationer kan sjov og effektivitet virkelig kombineres. Det er illustreret i Volvo Trucks’ seneste animationsfilm, som udspiller sig som en kærlighedshistorie mellem to Volvo FH-lastbiler.

Filmen fremhæver de produktegenskaber, der udgør hele den brændstofeffektive I-Save-pakke inkl. turbocompound-motoren, I-Shift, I-See, I-Torque samt det forbedrede aerodynamiske design – demonstreret på en måde, som du aldrig har set før.

I-Save-pakken blev introduceret til kunderne i 2019 og har siden været en salgssucces for Volvo Trucks. Dens kombinerede funktioner har potentiale til at forbedre brændstoføkonomien med op til 13 %*).

“Vi er meget stolte af I-Save-funktionerne, og med denne kærlighedshistorie ønsker vi at give disse funktioner den opmærksomhed, de fortjener. For vores kunder er I-Save blevet synonym med enestående brændstoføkonomi og fremragende køreegenskaber, og størstedelen af de Volvo FH-lastbiler, vi sælger i dag, er udstyret med I-Save,” siger Peter Franzén, Product Manager Engines hos Volvo Trucks.

Filmen blev optaget i Kroatien, og al kørsel foregik under sikre forhold på afspærrede områder.

*) Sammenlignet med brændstofforbruget på en tilsvarende lastbil, inden I-Save blev introduceret i 2019.

Se filmen

For yderligere information kontakt venligst

Jan Hjørne-Larsen

Marketing- og CRM Manager
E-mail: jan.hjorne-larsen@volvo.com
Telefon: 22 37 26 94

Volvo Trucks leverer komplette transportløsninger til professionelle og krævende kunder. Virksomheden kan levere en komplet serie af mellemstore og tunge lastbiler gennem et stærkt forhandlernetværk med 2.300 servicepunkter i mere end 130 lande. Volvos lastbiler bliver produceret på produktionsanlæg i 13 lande verden over. I 2022 leverede Volvo mere end 145.000 lastbiler på verdensplan. Volvo Trucks er en del af Volvo Group, en af verdens førende producenter af lastbiler, busser og entreprenørudstyr samt marine- og industrimotorer. Koncernen leverer desuden finansierings- og serviceløsninger. Volvo Trucks arbejde er baseret på kerneværdierne kvalitet, sikkerhed og miljø.