Når det handler om din driftstid, ved vi, at hvert minut tæller. Det er derfor, vi er dedikerede til at levere brancheførende support, der holder din lastbil på vejen og maksimerer din flådes produktivitet.
Find ud af, hvad vores driftstidstjenester kan gøre for dig. Ved hjælp af batterienhedsovervågning og dækovervågning, Volvo Connect-tjenester såsom realtidsoverblik eller hurtig vejhjælp 24/7 fra Volvo Action Service forhindres uplanlagte stop. Hver dag sætter vi nye standarder for din lastbils drifttid – alt sammen for at holde din virksomhed i gang.
Få mere at vide om driftstidstjenester nedenfor. Du kan også besøge Volvo Connect Marketplace eller kontakte din lokale forhandler for at få flere oplysninger.
Hvis der opstår et uplanlagt stop, er hjælp tilgængelig 24/7 i hele Europa via vores vejhjælpstjeneste Volvo Action Service. Chaufføren kan blot ringe eller trykke på VAS-knappen i førerhuset for øjeblikkeligt at blive forbundet med en operatør, der taler samme sprog. Med støtte fra vores store netværk af bugseringspartnere og autoriserede værksteder får vi lastbilen tilbage på vejen så hurtigt som muligt.
Tilsluttet serviceplanlægning giver dig en optimeret serviceplan muliggjort af en 24/7 forbindelse til dit køretøj. Vi fjernkontrollerer bestemte komponenter for slid, følger proaktivt op med dig og finjusterer din serviceplan efter behov. Tilsluttet serviceplanlægning er inkluderet i alle servicekontrakter.
Realtidsovervågning er en service for lastbiler til tung transport, der bruges til at forudsige og forhindre uplanlagte stop. Ved at bruge din lastbils tilslutningsmuligheder giver realtidsovervågning os mulighed for at spore flere kritiske komponenter 24/7, herunder en elektrisk lastbils batterier. Hvis der udløses en alarm, sendes den til din hjemmeforhandler eller et nationalt Uptime Center, så vi kan skride ind i tide.
Hvis du oplever et uplanlagt stop, lover vi at have dig tilbage på vejen ASAP. Fra det øjeblik du logger stoppet med Volvo Action Service, starter uret. Hvis det tager længere tid end 4 timer, begynder vi at kompensere dig. Du kan vælge mellem økonomisk kompensation (basistilbud) og en erstatningslastbil (avanceret tilbud).
Volvo Bugseringshjælp dækker udgifterne til bugsering, når det er nødvendigt. Du kan få endnu mere ro i sindet med servicen Volvo Udvidet Bugseringsassistance, som giver ekstra beskyttelse med starthjælp, brændstoflevering, overvågning af køretøj og last samt af- og pålæsning af last – plus transport, hotelophold og endda hjemtransport for chauffør.
Få mest muligt ud af dine dæk med Dækovervågningsservice, som nemt administreres i Volvo Connect. Du har et godt overblik over din flådes dæktilstand og får øjeblikkelige alarmer om problemer såsom lavt tryk eller høj temperatur. Derudover understøttes registrering af langsom lækage. Hvis det registreres, vil forhandleren kontakte kunden med henblik på at planlægge et værkstedsbesøg.
Med indsigt i realtid, der er tilgængelig for både chauffører og flådeadministratorer gennem Volvo Connect kan du konstant være proaktiv i styringen af dine opgaver. Planlæg din vedligeholdelse på forhånd, og minimer uventet nedetid.
Hold dine chauffører sikre, skær ned på brændstofforbruget, og forøg dine dæks levetid med Dækovervågningsservice. Push-meddelelser om vigtige opdateringer sikrer, at din flåde forbliver på sporet til forbedret ydeevne.
Batterienhedsovervågning er en Volvo Connect-tjeneste, der holder konstant øje med din el-lastbils batterier for at forhindre uplanlagte stop. Ved at bruge dit køretøjs indbyggede tilslutnings- og diagnosesystemer overvåger vi dine traktionsbatterier og dit tilkoblingsrelæ i realtid. Hvis der opdages et problem, sendes en advarsel til din hjemmeforhandler, som vil planlægge et servicebesøg, når det passer dig. Batterienhedsovervågning er inkluderet i servicekontrakter for alle Volvo FL og FE mellemtunge el-lastbiler.