Volvo Trucks

Testvinder: Volvo FH 460 I-Save 4x2 trækker med 38 tons vogntogsvægt

| 1 min.
Den tyske lastbil-tester Wolfgang Obermaier, har gennemført en uafhængig brændstoftest. Volvos nye FH har det laveste forbrug, der nogensinde er registreret på Truckers testrute - og med en gennemsnitshastighed på 80,35 km/t.
Testvinder: Volvo FH 460 I-Save 4x2 trækker med 38 tons vogntogsvægt

Volvo FH har ikke tidligere vundet på Truckers testrute. Det billede har ændret sig med den nye Volvo-model i ny test udført i Tyskland.

Hos Volvo Danmark A/S glæder produktchef Claus Jensen sig særligt over testens tre eminente beskrivelser om henholdsvis:

• Det laveste brændstofbrug målt på testrute – med høj gennemsnitsfart.
  • De fremragende køreegenskaber
  • Den nye digitale instrumentering.

"Fuelracer" viste et helt nyt niveau inden for brændstoføkonomi med et gennemsnit på kun 23,16 l pr. 100 km gennem forbrændingskamrene. Intet testkøretøj på testruten har nogensinde klaret sig bedre. Ydermere forringer den høje gennemsnitshastighed på 80,35 km/t ikke resultatet, hvilket betyder, at chaufføren sagtens kan aktivere den nye Eco-tilstand til hverdagskørsel.

Den nye front med et opdateret design samt den målbart forbedrede aerodynamik, går heller ikke ubemærket hen under testen. Støjniveauet beskrives som ekstremt lavt i Globetrotter-førerhuset. Man mærker nærmest ikke den ”dynamiske coasting”, når trækkeren skifter mellem at accelerere til 88 km/t, til at køre i neutral i 82 km/t for at komme tilbage til de 88 km/t.

I-Save indeholder mange brændstofbesparende løsninger. Den vigtigste er Volvos D13TC-motor. Volvos 13-liters turbo compound-motor blev lanceret i starten af 2019 og er virksomhedens hidtil mest brændstofbesparende motor.

Link til engelsk version af Truckers test

Link til tysk version af Truckers test

Læs mere om I-Save: www.volvotrucks.dk/i-save

Link til tidligere pressemeddelelse om I-Save:

Marcel Wolff-Matern
Commercial Trucks Director, Volvo
E-mail: marcel.wolff-matern@volvo.com

Volvo Trucks leverer komplette transportløsninger til professionelle og krævende kunder. Firmaet kan levere en komplet serie af mellemtunge og tunge lastbiler Kundesupport leveres via et globalt forhandlernetværk med 2.100 servicepunkter og værksteder i mere end 130 lande. Volvos lastbiler bygges i 14 lande rundt om i verden. I 2019 leverede Volvo mere end 131.000 lastbiler på verdensplan. Volvo Trucks er en del af Volvo Group – en af verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørmaskiner og motorer til marine- og industribrug. Volvo Group leverer desuden komplette finansierings- og serviceløsninger. Volvo Trucks' arbejde bygger på kerneværdierne kvalitet, sikkerhed og miljø.